Řekli o sympoziu:

Vladimír Franz
Je dobré ovládnout prostor a je dobré krást meruňky v krajině odjinud.
Pálavou se koulí tráva, nad mikulovskými vápenci krouží dozajista supi.
A je znamenité pořádat roháčí zápasy na čerstvě našepsovaném plátně v jízdárně za asistence antikizujících dortíků v lesích.
A tak jako ve vinařské oblasti všichni pijí pivo, je úžasné zmáhat plochu, které by se nezalekl ani učeň barokního oltářního mistra.

Jan Pospíšil
Kunsthistorici nám také nejprve vyčítali nekoncepčnost. My jsme ale chtěli vytvořit spíš jakýsi dokument momentálního pocitu a nálady, vzniklý v určitou dobu na jednom místě. Z jejich pozdějších reakcí ale usuzuji, že se nám to nejspíš podařilo.

Ilona Tunklová, Galerie výtvarného umění Hodonín
S určitou dávkou nadsázky lze říci, že od prvních ročníků vycházela Pospíšilova koncepce pořádání této akce spíše z onoho prapůvodního řeckého významu slova Sympozion ( = duchaplný, vtipný rozhovor při a po hostině) než ze záměru přísně teoreticky mapovat dobové tendence, aktuální umělecké proudy či formulovat a stanovovat závazná témata pro jednotlivé ročníky. Valtické sympozium dává účastníkům především možnost svobodné tvorby v úžasném prostoru valtické jízdárny, základní výtvarné prostředky a hlavně onen velký formát malířské podložky, který je velkou výzvou pro každého z nich. A záleží již jen na umělcích samých, jak se s ním vypořádají.


Texty ve formátu pdf:

Ilona Tunklová
Velký formát po sedmé