Řekli o sympoziu:

Oskar Brůža, koordinátor Unie výtvarných umělců ČR
Valtické sympozium nepatří mezi bohatě dotovaná – komfort, doprovodné programy a společenské akce nepřevažují nad jejich smyslem, obsaženým již v prvním statutu sympozia z roku 1992 – umožnit malířům svobodnou, na zakázce nezávislou monumentální malbu…

Václav Mílek, výtvarný teoretik
Nejednou už jsem se setkal s postesknutím, že mnohá sympozia jsou jen vychytralým kalkulem pořádajících měst a obcí, jak získat za malý obnos cenná umělecké díla ke své reprezentaci. Ale oprávněnost tohoto nářku či morální hodnotu takového počínání teď ponechme stranou. Věřím, že je dostatečně zřejmé, že mezi sympozii existují rozdíly nejen v materiální, obsahové či organizační rovině, ale už v nejzákladnější rovině, v pochopení slova sympozium.Vedle těch, jimž dostačuje jako jediný cíl získání díla, se konají i sympozia spojená s řešením více či méně konkrétního problému. Tím může být prostor, umělecký odkaz nějaké osobnosti, ale i čistě teoretické téma. Do této druhé skupiny náleží i výtvarné sympozium Velký formát…

Jan Pospíšil
V roce 2003 jsme ve spolupráci s ředitelem Galerie výtvarného umění v Hodoníně Josefem Fanturou poprvé přistoupili k digitalizované dokumentaci průběhu sympozia; tato spolupráce dále pokračuje a je důležitá nejen pro dokumentaci, ale i pro budoucí zpracování a využívání celé sbírky.